måndag 27 juli 2009

Igår Barsebäck

Men idag är vi utanför Prag.
Hade en bra dag igår på Barsebäck, slog en del fina slag men satte inte så många puttar som hade behövts. Visst jag avancerade något men det hade varit fint med en topp 10 placering. Vet inte om ni såg mitt andraslag på hål 16? Nej det var inte en "lay up" med en järn 8, det var en "tok-skyad" spoon, då kan jag lova att jag kände mig som en 23 "handikappare". Men det ordnade ju upp sig ändå, var ju skönt att på hålet efter sätta upp en hybrid från 190 meter och göra birdie. Ibland så glänser man ju till! Tack igen för allt stöd, jubel och alla uppmuntrande kommentarer på och utanför banan. Slog ett fint slag på hål 7 med, när jag slog den så kände jag direkt att den skull bli riktigt bra. Men då hör jag nå´n från läktaren som börjar hojta å skandera, den e lång, den alldeles för lång. F-n, har vinden vänt? Nä då, det var bara Andreas Ljung som misstog en fiskmås för min boll! Och min boll den damp ju ner 10cm från hålet (birdie)! Han e go han! Ja ja. Nu är vi som sagt utanför Prag för att inleda nästa tävlingsvecka, ska bli kul. Bra väder ska det bli och jag tror oxå att banan ska vara bra. Hörde att Calle och Carl skulle hit samtidigt med sina fruar, undrar om dom får komma till klubben för sina fruar? Skulle inte tro det.... Vi hörs. PER

3 kommentarer:

  1. FET chans att dom får komma till banan!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    pelle bra spelat i dag. det sa jag till dig efter sista rundan i går och jag fick ett tack tillbaka. Du gjorde två riktigt bra slag i går på 7an och 17 också! tack för bollen på 10an föresten. lycka till med alla tävlingar nu! jag håller tummarna!

    MVH Johan.

    SvaraRadera
  3. Kan du tänka dig; de ville inte ens åka till banan, de valde ölen framför en inte alltför stabil golf!

    SvaraRadera