måndag 31 augusti 2009

Veckans rapport

Jaha, vad säger man om den här veckan då? Gleneagles Hotel var ju kanske inte det sämsta hotell jag bott, snarare tvärt om. Jag och Sjöland bodde tillsammans under tävlingen och vi njöt i fulla drag. Så när vi inte spelade så satt vi mest och beställde mat från "roomservice" menyn, fina fisken de, fish and chips - chips and fish. Ibland så kan man få bra käk även på dom Britiska öarna. Bra gym va de me, fast det vet nog inte dom andra om, kände mig rätt ensam där nere, vet inte säkert men eventuellt så såg jag Collin där en eftermiddag?!? Golfen då? Resultatet var ju faktiskt helt okej, delad 27 är ju en placering vissa skulle vara väldigt nöjda med, men inte jag. Det var ju vissa saker som inte funkade under veckan, puttarna rullade inte i tillräckligt ofta, chipparna gled iväg lite och järnklubborna hjälpte mig inte med att få bollen till flaggan. Och tyvärr var det så att det kom rätt mycket regn den här helgen och då tar den här typen av greener mycket stryk, dom blev helt enkelt väldigt våta men framförallt väldigt hoppiga, det får man visserligen leva med. Då vet ni varför vissa av oss (däribland jag) inte puttade så bra.
Nu då? Uno med Hasse i en liten lägenhet i dom "Schweiziska" Alperna, spelet (Uno) går bra för mig men inte så bra för Hasse, nu leder jag med typ etthundrafemtiotolv - tre! Gött e de, helt enkelt lite för lätt. Tur förresten att Hasse är med här, vi möttes på flygplatsen i Geneve i dag för att därifrån ta oss med tåget hit, a ni förstår kanske vad jag menar. Hur skulle jag lyckats med att komma hit själv? Har visserligen åkt med samma tåg förrut, då till Verbier, men nu skulle vi svänga vänster halvvägs för att fortsätta rätt in i Sion-dalen (om det nu heter så). Byta tåg så här mitt ute i Alperna, tur att rälsen svängde åt rätt håll så vi slapp att byta tåg. Ja ja, fram kom vi ia alla fall. Crans-Sur-Sierre heter området vi befinner oss i nu och här ligger en otroligt fin bana, den ska ni testa om ni får möjlighet, jag ska! Imon. Men... Här ligger också Crans Montana och där kan man åka skidor (man säger inte åka slalom Hasse!) hit kommer jag ta mig till vintern kan jag lova, nästan (om jag inte skaffar mig en tjej för då vet jag ju vad som händer(har ju tre gifta bröder)), det är ju inte så långt från Verbier. Faktum e att jag bara behöver ta mig "tvärs" över dalgången så kommer jag till baksidan av ett skidsystem som hänger i hop med Verbiers system. På tal om Crans Montana så finns det en tjej som heter Hanna Montana och hon är fin hon. PER

2 kommentarer:

  1. Skulle nog påstå att Hanna Montana är lite väl ung för dig, är hon inte typ 12, men fördelen är ju så klart att hon aldrig skulle hindra dig från att åka skidor...
    go for it Pelle!

    SvaraRadera
  2. Detta kan vara en av historiens roligaste inlägg, magisk växling mellan familj, skidor, golf och name dropping - du är fin Per

    SvaraRadera