måndag 10 augusti 2009

Träning ger resultat

Men det ger även resultat att bocka om klubborna, det gjorde vi idag. Spenderade eftermiddagen i Hasses golfstudio med att slå två slag, bocka om klubba och sen slå två slag till. Detta upprepade vi endast tio gånger (det är ju många klubbor i en bag), kul värre!?! Men nu så stämmer järnen mycket bättre och min draw börjar komma tillbaka, känns otroligt skönt. Så vad händer nu när vi har spelledigt då? Jo jag var ju i STHLM veckan som var och det var ju trevligt, ännu roligare blev det när Jönköpings mest ökända stekare kom upp, Aje, och ville partaja lite med mig på Stockholms innekrogar. Vi besökte dom flesta heta inneställerna, käkade fint och hade allmänt trevligt men men men. He got starstruck! Fattar inte varför han promt ska jaga autografer så fort vi är i Stockholm, lätt pinsamt! Men nu är vi hemma igen för jag måste lämna hem mina kläder till lilla mor, kan ju inte direkt påstå att jag har tvättat ihjäl mig den sista tiden och då får man ju välja. Köpa nya kläder, lämna in kläderna till nå´t tvätteri eller åka ut till Hook och lite diskret ställa in resväskan i mammas tvättstuga. Vilket jag valde kan ni ju lista ut själva, inte för att jag tror ni bryr er, men ändå. Nu ska jag se till så lägenheten blir städad, inte jag som kommer att göra det dock. Har försökt ett par gånger och det gick ungefär lika bra som senaste tävlingen - katastrof. Hur kan det se värre ut i lägenheten efter jag städat än vad det såg ut innan? Tror jag ska ring Nathalie i stället, hon e bra hon. Hej på er! Per

2 kommentarer:

  1. Jönköpings mest ökända stekare kom upp, Aje.
    The “Legend” menar du....

    SvaraRadera
  2. TACK Pelle!För du visade mig runt i huvudstaden,nu hittar jag iaf till Stureplan.Nästa gång går vi till Moderna museet som du pratade så varmt om istället för Grönalund.
    Synd att jag inte fick med mig mer autografer hem bara, men e nöjd med Suddens,Brolins,Murrays,Bellas o Maddes förstås...
    Tack kompis!!! ps Hälsa Sudden på måndag.

    SvaraRadera