fredag 21 augusti 2009

Tendens

Hå och hej med farbror Per (jag e faktiskt farbror i fall ni undrar) nu ska vi se vilket flyg jag ska ta mig hem med? Men jag såg ljuset i tunneln idag, 5 birdies sista 9, det är ju ändå tendens. Nästan så det kändes som om jag hörde hemma på den där touren, ett tag! Nu blir det till att leta flyg, det är jag ju i alla fall bra på, alltid nå´t. Förresten så har jag lärt mig nå´t nytt, om ni är intresserade. Ljusets hastighet är typ 340m/sekund och inte nå´t annat. Spelade golf med Hasse på Hook för några dagar sen och som vanligt så regnade det en del. Efter en stund så började åskan höras, tydligare och tydligare. Efter en stund så började vi räkna sekunderna mellan blixt och åska. Blixt - 1sekund, 2sek, 3sek -15sek muller! Ah, den e långt borta, spela på bara. Efter ytterligare några hål så var det typ 2 sekunder mellan blixt och åska, de e lugnt, den är 2 kilometer bort så vi spelade vidare. En sekund är ju inte alls 1 kilometer! F-n, det är ju bara några hundra meter. Det har jag ju alltid trott, undrar hur många gånger man varit nära döden nu? Vi hörs PER

1 kommentar:

  1. Sorry Pelle... 340 m/s är ljudets hastighet... Bit ihop o kom igen!!!

    SvaraRadera